Teden pisanja roko je vseslovenska akcija, ki jo je letos že sedmo leto zapored organiziralo Društvo Radi pišemo z roko v sodelovanju z Ministrstvom RS za izobraževanje, znanost in šport in Zavodom RS za šolstvo. Pridružilo se ji je rekordnih 317 šol in drugih ustanov po Sloveniji, med njimi tudi OŠ Alojza Gradnika Dobrovo.
Med 17. in 21. januarjem so učitelji in učiteljice na naši šoli spodbujali učence in učenke k pisanju pisanih črk ter pisanju z roko. Nastali so zanimivi izdelki, ki si jih lahko pogledate v galeriji fotografij.
Prvošolci in prvošolke, ki se bodo pisanja črk šele učili, so drug drugemu na list papirja obrisali dlan, nato pa nanjo z barvnimi flomastri narisali različne vrste črt, ki jih obvladajo: ravne, krive, poševne, vijugaste in druge. Iz barvnega papirja so izrezali še plezalne oprimke in tako oblikovali plezalno steno, po katerih (med njihovimi dlanmi) pleza Janja Garnbret. Slovenska plezalka in prejemnica zlate olimpijske medalje je namreč ambasadorka letošnjega Tedna pisanja z roko. Pisarje in nadobudne plezalce so pri delu spremljale učiteljice Brigita Markič, Melita Čibej in Mateja Čendak.
Učence in učenke 2. b je obiskala gospa knjižničarka in jim predstavila nekaj kratkih zgodbic iz slikanice Primoža Suhodolčana Peter nos, 4 letni časi. Pisatelj v njej opisuje dogodivščine Petra Nosa v vsakem letnem času posebej. Peter Nos je fant z najbolj veselim, najbolj radovednim in najbolj potolčenim nosom na svetu. Po prebranih zgodbicah smo se učenci razdelili v štiri skupine (zima, pomlad, poletje, jesen) in izdelali plakate, na katere so zapisovali asociacije, vezane na posamezni letni čas. Z učenci sta ustvarjali njihovi razredničarki Andrejka Gabrovec in Rosana Kožlin.
Učenci tretjih razredov so prvi del Tedna pisanja z roko preživeli v CŠOD-ju Medvedje Brdo v občini Logatec. Svojim domačim so iz zimske pokrajine z roko napisali vsak svojo razglednico ter jo poslali po pošti. Tako so ponovno obudili tradicijo pisanja razglednic iz krajev, v katere se odpravimo na izlet. Učence sta pri delu spremljali razredničarki Lidija Benedetič in Alenka Stres.
Izpod peres četrtošolcev so ob mentorstvu učiteljice Helene Markočič nastali domiselni stripi z naslovom Miren odziv na izziv, v katerih so predstavili načine reševanja sporov. Ogledate si jih lahko na razstavnih panojih na poti v šolsko jedilnico.
V 5. b so razmišljali, zakaj je dobro pisati z roko. Odgovore so zapisali in jih oblikovali v barvite kartončke v obliki možganov, žarnice, srca, puščice ipd. Zalepili so jih na stene po šoli ter nam predstavili prednosti pisanja z roko. Učence je pri delu spodbujala njihova učiteljica Denis Škrlj.
Šestošolci so se udeležili kulturnega dne, v sklopu katerega so se sprehodili po Gradnikovi učni poti. Tam so izvedeli veliko novega o značilnih drevesnih vrstah v Brdih, prebrali nekaj Gradnikovih pesmi ter se seznanili z njegovim življenjem. Pesniku so z roko napisali pismo, v katerem so mu povedali, kako so se Brda spremenila, odkar se je poslovil. Za pisanje so uporabili leseno paličico in tuš. Ustvarili pa so tudi čudovite pesnikove portrete s tehniko tuša in – nadvse inovativno – kave. Kulturni dan je zasnovala učiteljica Nika Prinčič, mentorica likovne delavnice je bila Lidija Vodopivec, po Gradnikovi učni poti pa je učence popeljala šolska knjižničarka Ivanka Škerlj.
V 7. b so učenci ob usmerjanju šolske psihologinje Nataše Marinič z roko napisali verze Lainščkove pesmi Nočem. Velikokrat se nam česa ne da narediti in bi to raje prestavili na jutri, o čemer so nato učenci tudi spregovorili.
Učenci in učenke 8. razreda so začeli z obravnavo znamenite Prešernove balade Povodni mož. Vsak od učencev je z roko napisal eno izmed kitic, sošolci so med seboj ugibali, kdo je avtor posameznega zapisa, nato pa so izdelali kolaž z vsemi 14 kiticami. Mentorici delavnice sta bili učiteljici slovenščine Metka Colja Petelin in Nika Prinčič.
Devetošolci so si ogledali prvi del slovenske TV-nadaljevanke Jezero, ki je posneta po literarni predlogi pisatelja Tadeja Goloba, enega od treh ambasadorjev letošnjega Tedna pisanja z roko. Učenci so z roko napisali opis oz. oznako izbranega lika iz nadaljevanke oz. romana ali svoje mnenje. Besedila, napisana na roko, so oblikovali v plakat, ki je razstavljen v vitrini v prvem nadstropju centralne šole. Tam si lahko preberete tudi več o književnem ustvarjanju Tadeja Goloba in si ogledate dve njegovi knjigi – Jezero ter Virus. Učence sta pri delu vodila učitelja Miha Hlede in Damijan Marinič.
V ponedeljek, 24. 1., so učenke, ki obiskujejo krožek Ustvarjalna angleščina, pod mentorstvom učiteljice Tjaše Rotar Komel s tehniko risanja črk ustvarile navdihujoče napise v angleščini.
Z roko pa so se potrudili pisati tudi učitelji in ostali strokovni delavci. Po šoli je naključno zalepljenih 15 rokopisov – vsakega je napisal drug učitelj oz. strokovni delavec, označeni pa so s številkami od 1 do 15. Učenci se lahko podajo v lov na pisave. V šolski knjižnici prevzamejo učni list s preglednico, v katero napišejo, komu pripada posamezen rokopis. Učenci oz. učenke, ki bodo pri raziskovanju najbolj uspešni, bodo prejeli nagrado.Pa veš še, zakaj pisat' z roko je špas?
Pisave nihče nima take kot jaz!Miha Hlede






















































