Otroci s posebnimi potrebami so po Zakonu o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami:
- otroci z motnjami v duševnem razvoju,
- gluhi in naglušni otroci,
- slepi in slabovidni otroci,
- otroci z govorno-jezikovnimi motnjami,
- gibalno ovirani otroci,
- otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja,
- dolgotrajno bolni otroci,
- otroci s čustvenimi in vedenjskimi motnjami ter
- otroci z avtističnimi motnjami.
Vlogo za usmerjanje Zavod RS za šolstvo dodeli eni izmed t. i. komisij za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami, ki delujejo pod njegovim okriljem. Na podlagi pridobljene dokumentacije in morebitnih dodatnih pregledov, komisija izda strokovno mnenje, Zavod RS za šolstvo pa izda odločbo. Oboje je po pošti poslano staršem (tj. vlagatelju) in šoli. V kolikor je zahtevek odobren, je otrok usmerjen v Program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo (DSP). V odločbi je opredeljen profil izvajalca in število ur dodatne strokovne pomoči, ki jo mora zagotoviti šola.
Za učenca s posebnimi potrebami se na osnovi odločbe o usmeritvi izdela individualiziran program dela, kjer so natančneje opredeljena področja pomoči, cilji in prilagoditve. Individualiziran program dela oblikuje strokovna skupina, ki jo za posameznega učenca z odločbo o usmeritvi skliče ravnatelj šole. Pri pripravi in spremljanju individualiziranega programa sodelujejo tudi starši otroka in po svojih zmožnostih tudi otrok sam. Strokovna skupina skrbi prav tako za realizacijo in evalvacijo individualiziranega programa dela.
V letošnjem šolskem letu dodatno strokovno pomoč za premagovanje primanjklajev, ovir in motenj opravljajo socialna pedagoginja Anja Rožič, psihologinja Nataša Marinič ter mobilni specialni pedagoginji iz OŠ Kozara Lara Valentinčič in Ana Turel.
Več o samem postopku usmerjanja najdete na straneh Zavoda RS za šolstvo.