NAŠ VRTIČEK
Otroci iz skupine Gozdarji smo se odločili, da si na atriju uredimo vrt. Ureditev vrta poteka kot projekt, v katerem v vseh fazah sodelujejo otroci. Preko pogovora smo najprej ugotavljali kaj vemo o vrtu, vrtnarjenju, zelenjavi, sajenju.... Ugotovili smo, da kar nekaj stvari že vemo, saj ima skoraj vsak od nas doma vrt. "Na vrtu je zemlja", je dejal eden od otrok. Zato smo najprej začeli z raziskovanjem in opazovanjem gozdne in vrtne prsti. Ugotovili smo, da se razlikujeta po barvi in tudi sestavi. S poskusom smo ugotavljali kaj se zgodi, če prsti dodamo vodo. Nastalo je blato, s katerim smo se nekateri zelo radi igrali, drugim pa ni bilo preveč všeč, saj so si ob tem umazali roke. V zemlji smo videli deževnike, ki smo si jih pogledali s pomočjo povečevalnih stekel in jih opazovali pri gibanju. Ko smo se pogovarjali o rastlinah, ki rastejo na vrtu, sva otroke spraševali tudi o pogojih, ki jih moramo rastlini zagotoviti, da raste. Otroci so imeli o tem različna mnenja zato smo naredili poskus s fižolom in ugotovili, da rastlina potrebuje za rast vodo, toploto in svetlobo.
Sledilo je načrtovanjem gredice. Otroci so predlagali, da bi s traktorjem zorali atrij, ga prekopali z lopatami..., ker pa tega ne moremo narediti smo se odločili, da si naredimo visoko gredo. Razmišljali smo iz česa naj jo naredimo. Otroci so imeli različne predloge (iz desk, kartona, kamnov, vej...). Pogovorili smo se katere ideje so uresničljive in katere manj ter se odločili, da gredico izdelamo in vrbovih šib-bak, ki so jih otroci prinesli od doma. Gredica je nastajala cel teden, še malo manjka pa bo pripravljena za sejanje. Med tem smo v knjigah poiskali informacije o tem katere rastline hitro zrastejo in obrodijo, saj si želimo pridelek pobrati še preden odidemo na poletne počitnice.
Mariza Koncut