Intranet

Erasmus+ gostuje na Poljskem

23.05.2022

8. dan
Povsod je lepo, najlepše je doma.

7. dan
Današnje dopoldne smo preživeli v šoli, kjer smo naredili analizo dejavnosti celega tedna; podali smo pozitivne in negativne kritike izmenjave ter predlagali izboljšave. Slovenski učenci smo najbolj uživali v Krakovu v četrtek. Pohvalili smo tudi organiziranost poljskih učencev, ki so nam skrbno organizirali popoldneve, ko smo z resnim delom projkekta zaključili. Nikoli nam ni bilo dolgčas.
Po kosilu v restavraciji v bližini šole smo se odpravili v rudnik premoga Queen Luise, ki je eden izmed najbolj obiskanih rudnikov na Poljskem. Zanimivost rudnika je predvsem ta,  da so rudo vozili na površje s čolni. Tudi mi smo se s čolnom popeljali po podzemnem kanalu v nekdanji drenažni odprtini s preloma 19. stoletja.
Dan smo zaključili s poslovilno zabavo na šoli.  S Poljaki in Hrvati smo se tudi pomerili v odbojki. (Fiona)

6. dan
Zjutraj smo se z avtobusom odpravili proti Krakovu. Pomembnejše znamenitosti mesta (sicer jih je kar blizu 300) smo si ogledali z mini avtomobili, imenovanimi »meleksy«. Bilo je zanimivo in tudi zabavno. Sledil je obisk Schindlerjevega muzeja, v katerem nas je izvrstna vodička popeljala skozi judovsko dediščino mesta Krakov in predstavila dogajanje na Poljski med drugo svetovno vojno. Seznanila nas je tudi z vlogo Oskarja Schindlerja, bogatega nemškega trgovca, ki je med holokavstom rešil več kot tisoč Judov. Po kosilu smo se sprehodili do mestnega središča, kjer je sledila težko pričakovana ura prostega časa. Brez težav smo zapravljali svoje zlote.
Izlet smo zaključili pod gradom Wawel, kjer smo prisluhnili legendi o zmaju. In to bil tudi povod za nakup plišatih zmajčkov. Sledil je povratek v Zabrze.
5. dan
Dan smo začeli v šoli, kjer smo evalvirali potek včerajšnjega dne. Nato smo se razdelili v tri mešane skupine in pripravili »tutorial« plesa vsake države; Poljaki so zaplesali svoj tradicionalni ples, Hrvati so nas naučili kolo, Slovenci pa smo se zavrteli ob špic polki.
Z avtobusom so nas nato odpeljali do bližnje restavracije, kjer smo se preizkusili v kuharskih spretnostih; pripravili smo sirne in mesne piroge, tradicionalne poljske cmoke. Seveda smo jih tudi pojedli.
Sledile so ulične igre; po mestu Zabrze smo iskali različne stavbe, ki so kakorkoli povezane z zgodovino rudarstva tega mesta.  Po uspešno opravljenih nalogah smo si privoščili odličen sladoled v lokalni slaščičarni.
4. dan
Ob 9. uri nas je pred šolo že čakal avtobus, ki nas je odpeljal v mesto Katowice. Najprej smo si ogledali Šlezijski muzej rudarstva ter se povzpeli na stolp, ki je del ostanka rudnika. Od tod smo imeli čudovit razgled na mesto. Po kosilu smo se odpeljali v Nikiszowiec, ki je bilo nekoč naselje rudarjev in je vpisan na seznam zgodovinskih spomenikov.  Stavbe so iz surovega rdečega furnirja in predstavljajo arhitekturni značaj naselja. Večina objektov je ohranjenih brez bistvenih sprememb ali rekonstrukcij.
V eni izmed stavb je nastala galerija za mlade slikarje, grafike in fotografe. Ogledali smo si dela umetnikov, dotaknila pa se nas je razstava s tematiko vojne v Ukrajini.
Sledile so še športno adrenalinske aktivnosti v Freak parku, kjer smo se zelo zabavali in sprostili.
3. dan
Zjutraj so nas naši gostitelji pripeljali na šolo v Zabrze, kjer nas je osebje šole vljudno sprejelo. V šolski telovadnici so nam pripravili zanimiv program, kjer so se učenci šole predstavili s plesnimi in pevskimi točkami. Sledila je predstavitev naše in hrvaške šole, nato pa smo se vsi skupaj sprostili s plesom.
Po kratkem odmoru, ko smo se posladkali z dobrotami, ki so jih pripravili starši naših gostiteljev, smo imeli delavnice: seznanili smo se z njihovo tradicionalno narodno nošo, porisali predpasnik in izdelali cvetove za naglavni venec. V naslednji delavnici smo pripravili tipične poljske cmoke in jih tudi z užitkom pojedli.
Sledil je lov na QR kode po šoli in zunaj nje, kjer smo opravljali različne naloge, povezane z našim projektom.
Zaključili smo s kosilom in se s svojimi gostitelji podali novim dogodivščinam naproti.
2. dan
Zbudili smo se v jasno, a hladno in vetrovno jutro. Po sladkem zajtrku smo povadili ples, ki ga bomo predstavili ostalim udeležencem projekta, zavili smo darila za družine, pri katerih bomo bivali in ob 11. uri zapustili hostel. Skupaj s Hrvati smo se odpravili na ogled središča mesta. Krakov je glavno mesto poljske pokrajine Malopoljske in leži na jugu Poljske. Ima približno 750.000 prebivalcev in je četrto največje poljsko mesto. Skozenj teče reka Visla. Mesto povsem zasluženo imenujejo poljska kulturna prestolnica, saj je v njem skoraj četrtina vseh poljskih muzejskih zbirk.
Ogledali smo si grad Wawel, Marijino cerkev, se sprehodili po glavnem trgu, kjer je ena izmed najbolj prepoznavnih mestnih ikon renesančna stavba Sukiennice. Danes nosi vlogo tržnice, kjer ponujajo predvsem izdelke iz jantarja, razne domače izdelke in tudi druge turistične spominke.
Sprehodili smo se tudi skozi park, obdan z zelenim pasom, ki se imenuje Planty in poteka po črti nekdanjega mestnega obzidja ter je raj za kolesarje in sprehajalce.
Po kosilu v restavraciji  s tipično poljsko hrano smo se z avtobusom odpeljali v Zabrze, kjer so nas pričakali gostitelji.
1. dan
Zjutraj smo se z Dobrovega odpravili na pot proti letališču Treviso. Tam smo potrpežljivo dočakali letalo. Za nekatere je bil to prvi let. Po dobri uri in pol smo uspešno pristali v Krakovu ter se s taksijem odpravili proti hostlu.
Po uspešni vselitvi smo se peš odpravili proti staremu mestnemu središču. Krakov je zelo lepo mesto. Ogledali smo si le nekatere znamenitosti, saj nas glavni ogled čaka jutri. Ustavili smo se še v restavraciji McDonald´s in tam povečerjali. Ko se je zvečerilo, smo se počasi odpravili nazaj proti hostlu. Tja so tudi že prispeli Hrvati in spoznali smo nove člane ekipe projekta.  (Marcel)

Fotografije

Šola eTwining

Smo člani najbolj živahne izobraževalne skupnosti v Evropi.